Ще ви разкажа за свпечатленията ми след 200 км. каране на Himo Z20 MAX. Целият процес – поръчката през официалния сайт на марката, цената, доставката до България, сглабянето му, разгъването и първите километри.
HIMO Z20 – Поръчка, цена и доставка
Поръчах HIMO Z20 MAX (въпореки, че за моя изненада получих рамка на която пише PRO, но за това по-късно) от официалния сайт – himobikes.com.
След малко повече от седмица проучване и сравняване на оферти и цени, това се оказа, че е най-изгодната такава. Чисто ново, колелото излезе 709 евро (с включена безплатна доставка).
Както се вижда по-горе, намерих промо код, с който свалих още 70 евро от цената.
Ако сравним цената с тази на други подобни електрически сгъваеми велосипеди в този клас, може да се каже, че HIMO Z20 е най-изгодният 20 инчов сгъваем велосипед.
Кой модел избрах?
Това което поръчах е т. нар. модел „International Version(With throttle)“, или в превод – моделът с „палче“ за подаване на газ, а не само асистенция при въртене на педалите.
Време за доставка
Направих поръчката на 25-то число, а колелото пристигна при мен в кашон, до врата, на 3-ти следващия месец. Това прави 6 работни дни, което не е зле. Колелото в моя случай, беше изпратено от Италия и доставено с куриерска фирма Транспрес.
Самият тракинг предоставен от Himo не е много ясен, затова направо звъннах на Транспрес и им продиктувах номера, който имах, за да получа по-точна информация.
- Целият кашон тежи около 25 кг и въпреки, че не е най-удобното нещо за качване по стълби, за един човек е напълно постижимо.
HIMO Z20 MAX (PRO) първи впечатления
След като изкарах колелото от кашона, бях доста изненадан от това което видях.
Докато правех поръчката на всички снимки, колелото изглеждаше така, като на снимката по-долу. Това което получих аз имаше доста разлики.
- Различна вилка
- Различни гуми
- Различен компютър
След като писах на поддръжката на Himo, че моделът не изглежда като на снимките, те отговориха следното:
Да, тъй като сте поръчали версията с *throttle, Z20PRO има throttle, а Z20 max – не. Има някои малки разлики във външния вид между тези два велосипеда, но освен газта, те имат идентични спецификации. И двата имат сертификат CE.
*throttle е ръкохватка за подаване на газ в случая
В крайна сметка съм получил т. нар. Z20 PRO.
Не е най-коректното от тяхна страна, защото никъде на продуктовата страница не се виждаха тези разлики, но честно казано в началото дори се зарадвах на вилката с пружини.
Сглобяване и първо каране
Самото сглобяване е много лесно, колелото е на практика сглобено и сгънато, единственото, което трябва да се монтира/затегне е кормилото, педалите, седалката и калниците (по желание).
В кашона има необходимите инструменти за да се затегнат всички необходими елементи.
Колко издържа батерията на HIMO Z20 MAX?
Това е нещо, което още не мога да кажа с голяма точност, а и няма точна цифра, защото има толкова много фактори, които влияят. Със сигурност мога да кажа, че очаквах повече километри с едно зареждане.
Това което засякох при последното пълно зареждане е около 30 км. с каране 80% от времето на трето ниво на асистенция, използване не газта основно при тръгване, и смесен терен (изкачване, спускане и равно).
Обявените 100+ км. пробег на сайта на HIMO откровенно изглеждат разтегнати и нереални при нормално, асистирано каране.
Каква максимална скорост развива HIMO Z20 MAX?
Стигнахме и до най-интересната част, или иначе казано „колко вдига?“. По спецификация максималната скорост е 25 км/ч. Това което аз забелязах е, че на трето ниво на асистенция и на равен терен, колелото забива точно 28.5 км/ч. (без усилие в педалите).
На 2-ро ниво поддържаната скорост е около 22.5, а на първо 16-17 км/ч.
Не знам дали колелото може да бъде „отключено“ и към момента нямам интерес в подобно начинание.
Качество на компонентите на Химо
- Мотор и батерия
Самият мотор е стандартен за този клас – 250W, захранван от батерия 36V/10.5Ah. Himo използва китайски мотор и батерия, останалите компоненти също са нисък клас. Повечето части дори не се споменават с марки на продуктовата страница, което е минус. Това, което аз разгадах до тук е:
- Команди: SHIMANO TOURNEY SL-TX30
- Заден дерайльор: SHIMANO TOURNEY
- Спирачки и дискове: SAMEBIKE 20LVXD30
Спирачките са и едно от най-ужасните неща в това колело. Звукът, който издават при спиране е нещо средно между аларма и скърцане.
Сгъване, разгъване, пренасяне и компактност
Едно от основните качества на HIMO Z20 е това, че се сгъва, което му дава много предимства, които трябва да използвате.
Сгъването и разгъването е едно от любимите ми неща, не ми омръзва да го правя, а е и много лесно. Сгъването отнема под 30 секунди. Аз лично не виждам нужда от сгъване на кормилото, затова в повечето случаи го оставям.
Самото колело не е много удобно за хващане и носене в разгънато положение, някак си все не намирам удобна точка за която да го вдигам, когато слизам или качвам стълби например.
Тест в трамвай и междуградски автобус
Един ден реших да отида до моето село, без да използвам кола. Качих се в трамвай №7, където не е много широко, но и за мое щастие нямаше много хора и всичко мина доста гладко. Виждам да е малко проблемно слизането, особено ако е пълно с хора, задръстили вратите.
На автогарата сгънах колелото изцяло (този път и с кормилото), тръгнах гордо към багажното, където шофьорът раздаваше от онези лепенки с номерче за багаж. Когато ме видя, шофьорът направи сърдита физономия и очевидно не беше много щастлив.
Може би беше добра идея да звънна на телефона на автобусната фирма предварително, за да ги попитам дали са ок с този багаж, но бях един от първите и нямаше проблем в крайна сметка.
Минуси на сгънатото положение
Един от дразнещите минуси е, че HIMO Z20 не може да седи на гладка повърхност, когато е сгънато. Геометрията е такава, че пада и трябва винаги да е подпряно на нещо.
Друг минус е, че няма опцията да се бута като количка от кормилото, подобно на ADO Air.
Заключение
Въпреки, че не е перфектно и има своите минуси, HIMO Z20 MAX (или PRO, няма значение) e забележително като дизайн, и достатъчно солидно като изработка, за да достави максимално удоволствие по време на каране.